Το λεωφορείο με τα κοτόπουλα

Έχεις μπει ποτέ σε τέτοιο λεωφορείο; Είναι από αυτά τα καινούργια, τα "ηλεκτρικά" που λέμε, τα φιλικά προς το περιβάλλον. Έχουν φιμέ τζάμια, είναι μικρά και ευκίνητα και γενικά, είναι μια καλή εναλλακτική για γραμμές λεωφορείων που δεν εξυπηρετούν πολλούς επιβάτες. Κάτι το διαφορετικό έχουν όμως σε σχέση με τα πεντάλ τους.

Το λεωφορείο με τα κοτόπουλα

Είναι πάρα πολύ απότομα στις αντιδράσεις τους και προφανώς δεν μπορεί ο οδηγός τους να τα χειριστεί καταλλήλως, δεν εξηγείται αλλιώς.

Όποτε μπαίνω σε τέτοιο (σχεδόν καθημερινά) κρατιέμαι όσο μπορώ καλύτερα γιατί είναι μια δοκιμασία το να τα βγάλεις πέρα χωρίς να πέσεις ή να χτυπήσεις τη μέση σου σε κάποιο από τα σίδερα που έχουν παντού.

Πιστεύω πως οι οδηγοί έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης ως προς τον τρόπο που οδηγούν αλλά κυρίως ως προς την αδιαφορία τους για το αν κουβαλάνε ανθρώπους, πρόβατα ή κοτόπουλα. Απλά κάνουν το δρομολόγιό τους, κάνουν το τσιγάρο τους στο τέρμα του λεωφορείου και ξανά πάλι, ρουτίνα. Αλλά δεν μπορεί να είναι μόνο αυτό.

Ψάχνοντας πληροφορίες για τα λεωφορεία αυτά (Solaris Urbino 8.6), νομίζω πως βρήκα τον υπαίτιο αυτής της "απότομης συμπεριφοράς". Το λέει καθαρά: "The Urbino is also equipped with the very efficient EBS system"

EBS: Ηλεκτρονικό Σύστημα Πέδησης  (Electronic Braking System). Τα βασικά του πλεονεκτήματα (έχει πολλά):

  • Μειώνει τον χρόνο απόκρισης του φρεναρίσματος καθώς αυτός γίνεται ηλεκτρονικά αντί για το παλιό σύστημα αέρα.
  • Συντομεύει τις αποστάσεις ακινητοποίησης.

Αχάαα! Έτσι εξηγείται λοιπόν. Τα νέα αυτά φρένα, τα τόσο καινούργια και αποτελεσματικά, κάνουν τα πάντα για να υπακούσουν στιγμιαία στις εντολές του οδηγού, ενός οδηγού που έχει μάθει να λειτουργεί βιαστικά, με νεύρα και ανυπομονησία επηρρεασμένος από την κίνηση και την γενική γκρίνια στους δρόμους. Σε συνδυασμό με το ότι είναι αρκετά δυνατά (250-305 άλογα, ανάλογα με το μοντέλο - μαντέψτε τι έκαναν μόλις τα παρέλαβαν οι Ελληνάρες), αυτή η εναλλαγή έντονης ροπής και πέδησης είναι δύσκολα διαχειρίσιμη για έναν όχι πολύ έμπειρο (και με όλα τα άλλα κακά) οδηγό.

Ίσως λίγη εκπαίδευση να τους έκανε λίγο πιο καλούς στον χειρισμό του οχήματος αυτού, που είναι και ό,τι πιο εξελιγμένο υπάρχει στην πόλη (κρίμα να τα χαλάσουν με την άγνοιά τους) και λίγο πιο σωστούς απέναντι στους ανθρώπους που μεταφέρουν καθημερινά.

Αν μπείτε σε τέτοιο λεωφορείο, μην ξεχαστείτε... κρατηθείτε!